Genç kemancılarımızdan Ahmet Düzenoğlu: “Kemanım, hayal gücümü genişleten ve enerjimi her zaman pozitife yönlendiren en iyi arkadaşım oldu”

Ahmet Düzenoğlu, yeni nesilde keman alanında yıldızı sürekli parlayan müzisyenlerden biri. Keman eğitimine 2007 yılında Adana Çukurova Devlet Konservatuvarı’nda Öğr.Gör. Marina Babayeva ile başladı. Sergey Kravchenko, Toğrul Ganiyev, Svetlin Rusev, Alexsander Markov, Cihat Aşkın, Önder Baloğlu, Can Özhan , Prof. Dora Schwarzberg, Prof. İldiko Moog gibi değerli keman sanatçılarının ustalık sınıflarına aktif olarak katıldı. Kendisi şu anda Rus ve Alman ekolünü tekniğine mükemmel şekilde yansıtıyor.

Düzenoğlu, 2017 yılında Çukurova Devlet Konservatuvarı orkestrası ile ilk solistlik konserini gerçekleştirdi. 2017 yılında Antalya’da düzenlenen Harmony yarışmasında ikincilik ödülüne layık görüldü. 

Dokuz Eylül Devlet Konservatuvarı’nda Prof. İldiko Moog ile (2018-2020) yılları arasında lisans 1 ve lisans 2 öğrenimi gören Ahmet Düzenoğlu çalışmalarına Azeri keman sanatçısı  Öğr.Gör. Arif Manaflı ile devam edip, Prof. İldiko Moog’dan özel olarak eğitim alıyor.

Düzenoğlu, ileride eğitimini Hollanda’da derinleştirmeyi hedefliyor.

Kendisini tanımanız için keyifli bir söyleşi sizleri bekliyor:

Sevgili Ahmet, keman eğitimini çok değerli sanatçılarla başlatıp sürdürüyorsun. Öncelikle tebrik ederim. Bu keman tutkusu nasıl doğdu? Bizi çocukluğuna ışınlar mısın?

Ben 4 yaşlarındayken teyzem o yıllarda gitar eğitimi alıyordu. Bende her seferinde büyük bir zevkle ona eşlik ediyordum. Müziğe yatkınlığımı o yaşlarda fark etmişler. Ailemin yönlendirmesiyle konservatuvar sınavına girdim. Sınavdaki jüriler ellerimin kemana yatkın olduğunu söylediler ve 7 yaşımda keman eğitimine başladım.

Ekol olarak sanırım daha çok Rus ekolüne yakınsın. Yanılıyor muyum?

Evet, çok uzun bir süre Rus ekolünde eğitim gördüm. Üniversiteye başladığımda ek olarak Alman ekolünde de eğitim aldım. Her iki ekolün de teknikleri üzerinde çalışmalara devam ediyorum.

Peki “idolüm” diyeceğiniz keman sanatçıları kimler ve neden?

Günümüz sanatçılarından Svetlin Rusev idolümdür. Gerek tekniğiyle ve yaptığı müziğin bütünlüğüyle her konserinden beni ayrı etkilemiş bir sanatçıdır. Ve tâbi ki Rus ekolünün en önemli isimlerinden Leonid Kogan’ı söylemeden geçemem.

10 yaşındayken Çukurova Devlet Konservatuarı orkestrası ile ilk solistlik konseri çok büyük bir heyecan ve mutluluk olsa gerek. Neler hissetmiştin? Bunu kariyerinde bir “sıçrama” noktası kabul edebilir miyiz?

Benim için çok büyük bir mutluluk ve heyecan olmuştu o konser. Konserden önce inanılmaz bir heyecan sarmıştı beni. Konsere çıkmadan önce kendimle başbaşa kalarak sahnede neler yapmam gerektiğiyle ilgili kendimle konuşmuştum. Ve ardından müthiş bir konser gerçeklestirmiştik. O konser için söyleyebileceğim en önemli şeylerden biri , sahnede kendimi tanımaya başlamaktı. Müziğin , akustiğin ve kemanın bütünlüğünü sağlamanın başlangıcıydı benim için.

Katıldığın yarışmalar ve ödüllerinden de söz eder misin?

2017 yılında Antalya’da düzenlenen uluslararası Harmony keman yarışması benim ilk yarışma deneyimimdi. Çok sıkı bir tempoda çalışıyordum yarışma için. Bu emeğin sonucu ise ikincilik ödülünü almakla gerçekleşmişti.

Yarışmalara hazırlanırken nasıl bir süreçten geçersin?

Yarışmalara hazırlanırken kondisyonumu her zaman ileriye taşımaya çalışırım. Resitaller ve konserler düzenlerim kendim için. Normalde de çalışma tempom hep aynıdır çünkü her an her şeye hazır bir şekilde kendimi endekslediğim bir çalışma prensibine sahibim.

Peki sahneye çıkarken yaptığın ve sana uğur getiren şeyler neler?

Sahneye çıkarken ve performans sergilerken neler yapmam gerektiğiyle ilgili hep düşünürüm. Bu beni her zaman için çok rahatlatmıştır. Keman kutumun içinde çocukluk arkadaşımın  bana yazmış olduğu bir yazı var. Onun bana şans getirdiğini düşünüyorum.

Arif Manaflı da alanının önde gelen isimlerinden. Sana neler kattı kendisiyle yaptığınız çalışmalar?

Kendisiyle daha yeni çalışmalara başladık diyebilirim. Kariyerinde çok başarılı olmuş ve solist olarak bir sürü konserlere imza atmış birisidir. Kendisinin tecrübelerinden ve virtüözlüğünden olabildiğince bilgi almaya çalışıyorum.

Şu günlerde repertuarında hangi besteciler ve ekoller hakim?

Tchaikovsky’nin re majör keman konçertosu ve Saint Saens’in İntroduction and Rondo Capriccioso eserini şuanda çalışmaktayım. Tchaikovsky herkesin tanıdığı dünyaca ünlü Rus besteci ve Camille Saint Saens de aynı şekilde tanınan Fransız besteci. Rus ekolü ve Fransız ekolü şu anda hakim repertuarımda.

Şu anda dünyada keman eğitimiyle öne çıkan okullar ve ülkeler hangileri?

Rusya’da Tchaikovsky Konservatuvarı’nda ve Viyana’da Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien’de gerçekten güzel bir eğitim veriliyor. Çok prestijli hocaların yanı sıra çok iyi öğrencilerin de takibindeyim.

Peki senin ileride yurtdışında okuma hayallerin var mı? Varsa hangi ülkeler ve neden?

Her sanatçının da olduğu gibi benim de yurtdışında okuma hayalim var. Hollanda olmasını istiyorum. Kendime katabileceğim farklı ekoller ve teknikleri öğrenmeyi çalışma hayatım boyunca ileriye taşımak istiyorum.

“Keman çalmak için yaratılmışım” diyor musun?

Çaldığım enstrümanı çok seviyorum. Eserleri icra ederken eserin sizi götürdüğü hikâye ye dalmak ve gözlerinin önündeki hayal gücünü görebilen bütün sanatçılar bence enstrümanı için yaratılmıştır. Bu kavramları en iyi şekilde müziğe ve kemana yansıttığımı düşünüyorum.

Kemanınla arandaki bağı nasıl tanımlarsın?

Çok küçük yaştan beri onunla birlikte birçok yolculuğa çıktık. Hayal gücümü genişleten ve enerjimi her zaman pozitife yönlendiren en iyi arkadaşım olmuştur.

Keman çalışmalarından komşuların rahatsız oluyor mu arada?

Keman çalışmamdan komşularım hep mutlu oldular. Onlardan hep müzik konusunda güzel yorumlar aldım. Şimdiye kadar rahatsız olan birisi olmadı.

Şu ana kadar keman çaldığın en sıradışı mekan hangisi oldu Ahmet?

Şu ana kadar çaldığım en sıradışı yer Adana’nın Karataş ilçesinde bulunan tarihi MÖ. 5 ila 4. yüzyıla dayanan Magarsus Antik Tiyatrosu olmuştur. Oraya geziye giderken yanımda kemanım da vardı. Akustiğinden çok etkilenip Bach’ın keman için yazdığı 1. Solo Sonatının Adagio bölümünü çalmaya başlamıştım. Geziye gelen diğer insanlar ben bitirdiğim de alkışlamaya başlamıştı. Bu benim için en sıra dışı yerlerden birisi oldu.

Son olarak geleceğe dair hayallerini öğrenmek isterim.

Hayatımın bir bölümünde solistlik yapmak istiyorum. Bunun yanı sıra bir oda müziği topluluğunda yer alıp yurtiçi ve yurtdışı turneler düzenleyip konserler vermek istiyorum ve çeşitli orkestralarda da yer almak istiyorum.

Bu keyifli söyleşi için çok teşekkürler.

Ben teşekkür ederim; sizinle böyle bir söyleşi yapmaktan çok mutluluk duydum.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s